Rodzaj napojów dla sportowca ma znaczenie

Rodzaj napojów dostarczanych dla organizmu w trakcie treningu czy uprawiania sportu ma spore znaczenie w zakresie zapewnienia organizmowi odpowiedniego sposobu funkcjonowania. W świetle badań nie jest prawdą, że dowolny napój zapewni organizmowi dokładnie takie same korzyści. Wiele osób podczas treningu sięga przede wszystkim po wodę. Nie jest do dobre rozwiązanie w przypadku intensywnego treningu, gdy straty płynów są bardzo duże.

Minusem wody jest przede wszystkim brak stymulacji odruchu picia. Woda po pierwsze nie ma smaku, a po drugie nie zawiera sodu, który zwiększa łaknienie na płyny. W ten sposób woda gasi pragnienie zanim ilość płynów w organizmie zostanie wyrównana.

Znacznie lepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po napoje izotoniczne. W odróżnieniu od wody zawierają on odpowiednie ilości sodu, co pozwala na zapewnienie jego stałego poziomu we krwi zarówno w trakcie jak też po treningu.

Dodatkowo zawierają one odpowiednie stężenie węglowodanów. Izotoniki to doskonałe rozwiązanie dla osób intensywnie trenujących, gdzie trening przekracza sześćdziesiąt minut. Sprawdzają się one również przy krótszym wysiłku zwłaszcza w zakresie wydajności treningu. Napoje izotoniczne najbardziej polecane są w przypadku osób uprawiających biegi, jazdę na rowerze. Są to produkty, które mają bardzo pozytywny wpływ na funkcjonowanie organizmu w trakcie aktywności fizycznej oraz treningu przy wysokiej temperaturze. W takich warunkach organizm traci duże ilości wody, a jednocześnie z organizmu wypłukiwane są minerały jak sód, potas, magnez, które można szybko uzupełnić za pomocą napojów izotonicznych.

Nawet w sportach, które nie wymagają regularnego wysiłku Izotoniki pozwalają zwiększyć wydajność sportowca. Izotoniki są, więc w stanie sprawdzić się zarówno w grach drużynowych, jak też podczas treningu siłowego czy gry w tenisa. Wyrównanie poziomu sodu oraz dostarczenie magnezu i potasu pozwala znacznie zwiększyć wytrzymałość na wysiłek fizyczny i zmniejszyć odczuwanie uczucia zmęczenia.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *